Doorloop en Opstelling 5/4


[19:31, 27-03-2022] Maartje (koor): Hallo allemaal, hierbij de opstelling en de doorloop voor ons optreden van 5 april.
De opstelling hebben Loes en ik gemaakt in overleg met Alejandro.
De doorloop heb ik gemaakt in overleg met Loes en Cis.
Mocht je hierover vragen hebben mail of app ons dan gerust, of spreek ons woensdag even aan. De doorloop gaan we uiteraard oefenen en verder toelichten. Het is fijn als iedereen de deze voor woensdag heeft doorgelezen.

 

Doorloop optreden op de boot – april 2022

 

Basis opstelling: in 3 rijen, achter het grote bruine vlak op de vloer. Uitgangspunt is altijd theateropstelling!

 

  1. Willkommen; ontspannen ‘trotse’ houding, kijk naar publiek

Zodra alten gaan zingen draait de rest beetje schuin naar heb toe. Voeten tegen elkaar aan. Let op laatste zinnen: ipv im Cabaret zingen we ‘In Rotterdam’

Eindpositie: armen gespreid omhoog (schouderhoogte).

 

  1. Grace Kelly: opstelling in rijen (theateropstelling)

Halverwege omvormen tot ‘klont’, daarna vrij bewegen in de ruimte (vooral naar voren). Eind pose: allemaal beetje weggedraaid met armen over elkaar, let op je buurman/buurvrouw, probeer de andere kant op te draaien.

 

  1. Carrie: halve cirkel om Angelique heen. Angelique op het bruine vlak, iets voor het midden. Let op benen recht, armen ontspannen, voeten beetje uit elkaar. Let op de afstand tov elkaar. Mensen op de hoeken van de eerste rij staan tegenover elkaar.

 

  1. Hey there Delilah; rechte rijen, theateropstelling.

Op ‘ooooo’ losjes bewegen, aan het begin heel subtiel, later mogen de bewegingen groter. Voor hoge alten en sopranen: let op bij het kijken: rechts en links een vriendelijk knikje de zaal in bij ‘what you do to me’. Lage alten buigen naar voor bij ‘Delilah’. Op ‘and you’re to blame’ zak je een beetje door je knieën en wijs je van links naar rechts (soort ‘wave’ effect).

Bij ‘this one’s for youwijs je weer van links naar rechts het publiek in. De lage alten wijzen steeds opnieuw bij elk woord ‘you’.

Daarna bij ‘what you do to me’ niet alleen kijken maar ook wijzen met twee wijsvingers.

Eind pose: je wijst naar je buurman of buurvrouw (met beide handen, twee wijsvingers). Als je geen buurman of buurvrouw hebt wijs je recht vooruit. Let op! Vooraf even bekijken/ afspreken wie naar voor wijst.

 

  1. Wake up little Suzie: zo veel mogelijk versprongen staan, in zigzag!

Gedurende het hele lied ‘loop’ je op je plek, met intentie ‘we komen eraan’.

Bij ‘Wake up’ gooi je twee handen in de lucht (alsof je haar wilt wakker maken). Bij ‘Ooh lala’ maken de sopranen en alten een passende beweging met hun handen (denk aan de mimiek). Mannen: handen in de zij en mimiek. Je staat dan ook even stil. Let op de bodypercussie! (Alejandro geeft het begin aan). Eind pose: bevries je beweging.

 

  1. Me and my broken heart; in tweetallen, schouders in v-vorm, alle stemgroepen door elkaar. Gebruik ook een stukje ruimte op het bruine vlak. Eind pose: verdrietige houding, naar beneden kijkend.

 

  1. Angels: halve cirkel, theateropstelling.

Voorste rij: bij laatste zinnen armen omhoog (eerst rechts daarna links) en weer omlaag (eerst rechts, daarna links). Iedereen kijkt de tweede keer mee in de richting van de armen. Bij het dalen van de laatste arm kijkt iedereen weer naar beneden.

Eind pose: allemaal eindigen met armen gekruist voor de borst, je kijkt schuin naar beneden.

Hierna gaan de dames allemaal zo veel mogelijk aan de zijkant / in het publiek staan.

  1. Umbrella; alleen de mannen.

Daarna opstellen voor You can close your eyes. (dicht bij elkaar).

 

  1. You can close your eyes; halve cirkel, theateropstelling                          Eind pose: geen bijzonderheden.
  2. You took the words; rechte rijen, theateropstelling.

Einde: gedraaid naar het midden, klapje erbij, je kijkt wel naar het publiek!

Eind pose: vrouwen naar achteren, handen bij hun gezicht.

Mannen ..?

 

  1. Moves like Jagger; zo veel mogelijk versprongen staan, in zigzag, gebruik de ruimte!

Eerste 16 tellen minimaal bewegen, vanaf daarna (hoor je ook de beat) meer met swing. Lekker mee dansen, vrij bewegen op je plek.

Je kijkt steeds naar de partij die de ‘lead’ heeft (die het verhaal vertelt). Refrein: kijken naar voren.

Tijdens solo (‘ooooh pa-pa’) strek je je armen omhoog en beweeg je ze naar links of rechts (eerst naar buiten en dan weer naar binnen vanaf het midden gezien). Op ‘pa-pa’ strek je je vingers de lucht in.

 

  1. Sofia; rechte rijen, theateropstelling.

Alle bewegingen zijn mogelijk dus gaan we doen.

Eind pose: expressief, ieder voor zich.