Doorloop optreden Floriade – oktober 2022

Link naar opstelling

Link naar Opstelling Floriade

OPSTELLING

(versie 2 23/9 17:00 uur)

  1. Willkommen; ontspannen ‘ trotse’ houding, kijk naar publiek.
    Zodra alten gaan zingen draait de rest beetje schuin naar hen toe. Voeten tegen
    elkaar aan.
    Eindpositie: armen gespreid omhoog (schouderhoogte).
  2.  Grace Kelly: opstelling in rijen (theateropstelling)
    Halverwege omvormen tot ‘klont’, daarna vrij bewegen in de ruimte (vooral
    naar voren). Eind pose: allemaal beetje weggedraaid met armen over elkaar,
    let op je buurman/buurvrouw, probeer de andere kant op te draaien.
  3. Carrie: halve cirkel om Angelique heen. Angelique op het bruine vlak, iets
    voor het midden. Let op benen recht, armen ontspannen, voeten beetje uit
    elkaar. Let op de afstand tov elkaar. Mensen op de hoeken van de eerste rij
    staan tegenover elkaar.
  4. She’s Madonna: opstellen in groepjes per stemgroep. Recht achter elkaar (dus
    geen theateropstelling)
    ……….Ls …..Ba …..La
    ……Hs ….Te…….Ha
    …..PUBLIEK PUBLIEK
    Bij het lange tussenspel (maat 85) gaat iedereen lopen; je bent afgewezen,
    zoekt contact met anderen. Loop met energie, tel de maten (het zijn er 8!). We
    eindigen we in een opstelling waarbij iedereen (alle stemgroepen) door elkaar
    staat (hagelslag). GOED VERSPREIDEN! LOOP NAAR JE VASTE PLEK
    (zie foto repetitie 21 september). Bij het instrumentale einde lopen we rustig
    naar de volgende opstelling (Hey there Delilah). Als het te lang duurt muziek
    langzaam zachter zetten?
  5. Hey there Delilah; rechte rijen, theateropstelling.
    Aan het begin van het lied staat iedereen stil! Op ‘ooooo’ losjes bewegen, aan
    het begin heel subtiel, later mogen de bewegingen groter. Voor hoge alten en
    sopranen: let op bij het kijken: rechts en links een vriendelijk, maar duidelijk
    knikje de zaal in bij ‘what you do to me’.
    Lage alten buigen naar voor bij ‘Delilah’. Op ‘and you’re to blame’ zak je een
    beetje door je knieën en wijs je van links naar rechts (soort ‘wave’ effect).
    Bij ‘this one’s for you’ wijs je weer van links naar rechts het publiek in. De
    lage alten wijzen steeds opnieuw bij elk woord ‘you’. Daarna bij ‘what you do
    to me’ niet alleen kijken maar ook wijzen met twee wijsvingers.
    Eind pose: je wijst naar je buurman of buurvrouw (met beide handen, twee
    wijsvingers). Als je geen buurman of buurvrouw hebt wijs je recht vooruit. Let
    op! Vooraf even bekijken/ afspreken wie naar voor wijst.
  6. Nancy Mulligan; in drie rechte rijen, theateropstelling, iedereen staat een
    kwartslag gedraaid naar het midden. Op de eerste ‘Hey!’ draai je een
    kwartslag en direct ná de ‘hey’ sluit je je voet aan.
    Deze choreo is verder volledig uitgeschreven door Loes voor sopranen en
    alten, zie website (onder het filmpje)!
  7. Wake up little Suzie: zo veel mogelijk versprongen staan, in zigzag!  Zie opname van repetitie 21 september
    Bij ‘Wake up’ gooi je krachtig twee handen in de lucht (alsof je haar wilt
    wakker maken; je handen eindigen hierbij tussen heup en kin). Vanaf maat 12
    (bij het woord ‘both’) ‘loop’ je op je plek, met swing (intentie ‘we komen
    eraan’). Dit doe je tm het woord ‘home’ in maat 48. Dan sta je weer stil,
    herhaalt Wake up zich en ga je weer lopen vanaf ‘movie’ (maat 57).
    Bij ‘Ooh lala’ maken de sopranen en alten een passende beweging met hun
    handen (denk aan de mimiek). Mannen: handen in de zij en mimiek. Je staat
    dan ook even stil. Let op de bodypercussie! (Alejandro geeft het begin aan).
    Eind pose: bevries je beweging.
    Denk aan de boodschap van het lied! Gebruik mimiek!
  8. Moves like Jagger; In drie rijen theateropstelling, met je rug naar het
    publiek.
    Na 4 tellen draai je om; je stapt uit met rechts en draait op je linkervoet! Je
    staat stil, als je niet zingt beweegt alleen je voet (hiel) op en neer op de maat
    van de muziek. Alleen bij ‘moves like Jagger’ beweeg je eerst je ene arm naar
    keuze, dan je andere arm en vervolgens allebei, naar eigen keuze. ‘And it goed
    like this’; op ‘this’ wijs je met 1 vinger omhoog (alten 3 keer want zij zingen ‘
    goes like this like this’).
    Solo van Christine: armen omhoog (gestrekt!), handen open en dicht ‘knijpen’.
    Armen rustig laten zakken na de solo.

    PAUZE

  9. Me and my broken heart; in tweetallen, schouders in v-vorm, alle stemgroependoor elkaar. Gebruik ook een stukje ruimte op het bruine vlak.Eind pose: verdrietige houding, naar beneden kijkend.
  10. Angels: halve cirkel, theateropstelling.
    Voorste rij: bij laatste zinnen armen omhoog (eerst rechts daarna links) en
    weer omlaag (eerst rechts, daarna links). Iedereen kijkt de tweede keer mee in
    de richting van de armen. Bij het dalen van de laatste arm kijkt iedereen weer
    naar beneden.
    Eind pose: allemaal eindigen met armen gekruist voor de borst, je kijkt
    schuin naar beneden.
    Hierna gaan de dames in een halve cirkel om de mannen heen staan.
  11. Umbrella; alleen de mannen.
    Daarna opstellen voor You can close your eyes. (dicht bij elkaar).
  12. You can close your eyes; halve cirkel, theateropstelling
    Eind pose: geen bijzonderheden.
  13. You took the words; rechte rijen, theateropstelling.
    Einde: gedraaid naar het midden, klapje erbij, je kijkt wel naar het publiek!
    Eind pose: vrouwen naar achteren, handen bij hun gezicht.
    Mannen wijzen naar zichzelf met duimen.
  14. Oude Maasweg kris kras staan, allemaal door elkaar!
  15. Song for whoever; halve cirkel.
  16. Sofia; rechte rijen, theateropstelling.
    Alle bewegingen zijn mogelijk dus gaan we doen.

Eind pose: expressief, ieder voor zich.